Du börjar få tillbaka färgen i ansiktet nu!

Dagarna går i ett resande tempo och jag kan knappt fatta att jag redan varit student i tre veckor! Var tog tiden vägen liksom, den bara flyger iväg. Just nu läser vi pedagogik och det är väldigt intressant tycker jag. Mycket att läsa, 4 böcker just nu + några artiklar + läroplanen för grundskolan (bok på en massa sidor). Har även börjat på vår examinations uppgift del 1 av 3. Det känna riktigt bra att ha börjat med den då jag inte gillar att vara sent ute med inlämningsuppgifter. Jag behöver tid på mig att skriva och har visserligen inte kommit så långt men har i alla fall börjat. 

Sen ska vi ut på vfu om 4 veckor och det ska bli kul och spännande. Att få komma ut på skolor (eller en) och få chansen att lära mig hur jag ska undervisa, hur gör läraren i alla situationer som uppstår. På måndag får vi veta vilka skolor vi ska till, har varit och vikarierat på alla skolor utom en som de har samarbete med. Är så spännande!!

Annars så kom våran steghylla i onsdags innan jag skulle cykla till skolan. Kan ju säga att jag cyklade lite fortare på vägen hem. Dock så var två hyllplan skadade men ringde deras kundtjänst och två nya hyllplan fixades. Men det hindrade inte mig från att montera ihop den och nu står den där i köket. Plockade upp den sista mini flyttlådan med små personliga Anna saker och stuvade in och helt plötligt så kändes lägenheten mer Annig än innan. 

Vad har hänt mer, jag köpte nya gymskor i veckan då jag hade ett gyminstruktionspass idag. Vi gick igenom några övningar och kan ju säga att jag ger inte upp i första taget. Så efter tre övningar fick det bli en paus då jag blev helt svimfärdig. Efter en liten paus körde jag igång igen och efter en stund så sa min instruktör att jag börjar få tillbaka färgen i ansiktet nu. Kändes ju bra det ju men måste kolla upp blodvärdet igen nu. Hade lågt värde i våras två gånger så ska göra en koll nu i september med. Satt kvar en bra stund i omklädningsrummet för jag var helt skakig, instruktörer kom till och med in och undrade hur jag mådde. Väldigt omtänksamt tycker jag. Jag tog mig hem och efter lite russin och mer vatten så började kroppen och huvudet kvickna till. Nu ska jag till gymmet 2-3 gånger i veckan och jag längtar redan till nästa gång.

Mina nya skor - riktigt bekväma och passar mina fötter perfekt!

Vår steghylla - riktigt nöjd är jag

Kommentera här: