Middag och julkort

En ledig dag - eller ledig och ledig. Jag har bara inte prioriterat plugget så värst mycket idag. Kanske runt 1-2 timmar bara vilket har varit jätte skönt. Har resten av tiden pysslat med årets julkort - ja jag är ute tidigt. Men det är så roligt att pyssla julkort och i år är de grymma. 

Annars har jag förberett middagen, den ska bara stekas, kokas, mosas och ätas när Anders kommer hem. Älskar att laga mat och vill testa nya recept hela tiden. Idag blir de renskavsgryta med kantareller och potatismos till, mums liksom.

I morgon är det sista examinationssemimariet för denn kurs och på måndag ska sista tentan in samt att vår nya kurs börjar. Blir svenska 30p och tror kursen håller på fram till mitten på februari/början av mars. Har fått schema fram till vecka 2 och sen är det 15p till efter det. Grammatik består denna kursen av rätt mycket och ja, jag är inte så bra på det. Skriva kan jag men vad allt är, adjektiv, substantiv mm. Nej sånt kan jag inte så blir att lära om sig det eller så hittat man det långt bak i hjärnan. Förhoppningsvis.

Nu blir de att laga mat.

Kommentera här: