När livet vänder på en kväll

Livet har varit lite upp och ner sedan i söndags kväll. Jag och Anders hade kommit någon timma tidigare till Halmstad och skulle sätta på en film när mobilen ringde. Var en ledsen mamma som ringde och meddelade att farmor inte fanns med oss mer i livet. Hon hade vandrat upp till farfar i himlen under kvällen. Kanske därför jag var lite ledsen när vi kom till Halmstad. Så det blev ingen film den kvällen. Vi satt i soffan och Anders höll länge om mig innan vi tog ett varmt bad och gick och la oss. Men det tog ett tag innan vi somnade.

Skippade jobbet på måndagen och gick runt i pyjamas hela dagen och tänkte på allt och inget. Kom ut en liten sväng när Anders hade slutat jobbet och vi köpte baguett och cider. Sen blev det film på kvällen, mysigt och behövligt var det!

Jobbade sen hela tisdagen vilket var skönt att få tankarna på något annat. Vi såg lejonkungen i 3D på kvällen sen och den var riktigt bra. Men man gråter alltid  till den filmen.

Idag tog jag tåget hem till Trollhättan. Med många känslor och fick koncentrera mig på att inte börja gråta på tåget. Blev fika med Malin på eftermiddagen i solen vilket var riktigt skönt, att få prata av sig lite om livet. Bara vara och ha det bra när livet förändras.

Blev en väldigt god middag ikväll med familjen och det var länge sen vi fyra åt middag. Sen har vi pratat om allt som hänt och det är skönt.

Nu saknar jag dig, älskling. Önskar att du vore här. 



Kommentarer:

1 Sabrine:

Beklagar sorgen så mycket Anna!<3 Livet är alltför orättvist ibland. Kramar!

Svar: Tack Sabrine! <3 ja det är verkligen det. Kramar!
Anna Lindström

Kommentera här: