listan kan göras lång

Har suttit och funderat på CSN hela förmiddagen, hur mycket lån man ska behöva ta och räknat fram och tillbaka. Är inte så mycket smartare nu som jag var när jag började för tre timmar sen. Ska prata med syrran i helgen och sen ska jag låta det vara ett tag för att sedan ta upp det igen lite längre fram.
 
Men är helt galet, att jag ska få börja på den utbildningen jag drömt om att få gå. Det känns helt underabart, lite läskigt på samma sätt men jag längtar tills den börjar. Den känslan att längta till skolan har jag inte haft på många många år. Men detta är något jag brinner för, något jag älska att göra och den chansen, att åka runt i norska fjällen, paddla kajak, klättra, fotografera allt detta det slår allt. Att inte vara instängd i en skola varje vecka utan faktiskt ha lektioner ute i fält, på en berghäll eller i en skogsdunge är helt okej faktiskt, mer än okej, helt underbart.
 
Men även om det är två månader kvar typ så kommer denna tiden gå så sjukt fort, så lika bra att sätta igång nu med allt som måste fixat, csn, köpa in lite ny fotoutrustning, måste till banken, vårdcentralen... listan kan göras lång och den ska göras men sen ska jag även ha semseter i sommar med Anders. Vi ska iväg på lite minisemestrar och jag ser fram emot dem väldigt mycket.
 
Nu blir det lunch och sen kanske en långpromenad, har blivit tjock i halsen och det vill inte riktigt försvinna så får ta det lite lugnare dessa dagar.
 
Värmen kommer och går med, solen har gömt sig bakom ett stort grått täcke idag och jag längtar till den riktiga sommaren är här, när man kan gå i shorts!
 
 

Kommentarer:

1 sylvia:

Jag är så himla glad för din skull o lycka till

Kommentera här: