Nyklippt gräs - jätte bra!

Medan vissa kan vara ute hela våren och sommaren utan att ha några bekymmer med täpt näsa, kliande ögon och kliande hals. Medan andra (jag) knappt kan vara ute en hel dag innan vi välkomnar röda ögon o kliande hals. Som idag till exempel. Jobbat idag och vi var ute mer eller mindre hela tiden, i kanske 6,5 timma av 8,5h. I nyklippt gräs stod jag och andades in den ljuva (ja jag älskar ändå gräsdoften) medan jag kände att halsen blev lite tätare och ögonen började klia. Ja jag hatar att vara allergisk, så humlans mycket!! 

Men nu ska jag inte klaga (även om jag har rätt till det) för har ändå bara pollenallergi + lite lite lite husdjur (som jag skiter fullständigt i rent ut sagt)!! Vissa har det värre och vissa bättre. Men men de är som det är och ja jag saknar att kunna va ute i gräset utan att det kliar. Eller packa höpåsar utan att halsen täpps igen helt. 

Sen glömde jag även dricka idag, lite svårt när man är ute hela tiden. Så fick värdens huvudvärk när jag kom hem som än sitter kvar. Har hällt i mig en massa vatten men de har inte blivit bättre.

Men en sak som är positiv är att det är juli och sommaren äntligen är här!!!

I morgon tar jag tåget hem till trollis och det ska bli skönt att komma hem lite. 



Kommentera här: