Första december

Tänk att det redan är december och jag har precis ätit frukost. Räkna-ner-till-julafton-ljuset är tänd och är en bit kvar innan ettan är borta. 

I morgon kväll kommer äntligen Anders hem igen och om jag har saknat honom. Blir alldeles tokig när han åker iväg, så ensamt och att behöva äta frukost/middag själv är inte kul. Men i morn kväll blir jag hel igen.

Helgen som var fick jag besök av min syster, vi shoppade loss i Göteborg på lördagen med en hel del annat folk. Sen blev det mario kard, god mat, vin och filmen Inside out. En riktigt trevligt helg blev det men alltid lika tråkigt när man ska säga hej då på tågstationen. 

Höststormen Gorm drog förbi här med, tog några tegelpannor på cykelförrådet och blåste ner en massa träd/grenar i hela stan. Nissan höjdes en bra bit med och man kunde knappt se under en av alla broar vi har här. Lite mysigt men läskigt.

Julpyntat har jag också hunnit med, satt upp en ljusslinga på balkongen, fixat en julstjärna till vardagsrumsfönstret och lite annat smått och gott. Riktigt nöjd är jag nu. Bara en massa lådor att gå med till källarförrådet.

Nu ska jag bege mig ut och handla julblommor och fylla kylskåpet på mat igen. Börjar eka tomt där inne nu. 



Kommentera här: