Tänk om!

I morgon kommer dagen som jag längtat efter i sen den 6 augusti. För i morgon kan jag få veta om jag kommit in på högskolan eller inte. Jag är så pirrig, nyfiken, förväntansfull, alla känslor på samma gång för vill så gärna komma in. Samtidigt som jag vet att om jag kommer in, är det slutjobbat för ett tag i alla fall, tills jag kommit in i en rutin som passar mig. För jag kan redan säga nu att jag kommer få jobba hårt med alla kurser, alla uppsatser som ska skrivas, tentor som ska göras. 

Är inte den som precis haft lätt för sig tidigare i skolan och att skriva en uppsats var som att bestiga ett berg ibland. Hjärnan stänger av och den vet inte riktigt hur den ska få ihop meningarna. Men ibland kommer meningarna som rinnande vatten och jag tror det är när jag är intresserad av ämnet. Eller jag hoppas det, var ju viaaerligen 5 år sedan jag gick i skolan sist så tror uppsats skrivandet är lite knaggligt i början.

Jag vill så gärna börja skolan (hjälp att jag ens skriver det) men jag vill det då jag vill bli lärare. Jag vill lära barn skriva, räkna och ge dem en bra start i skollivet. 

Kommer skriva upp små mål och stora mål om jag kommer in. Små mål i de små målen med skulle jag tro.

Nu ska jag försöka sova igen.. Tänkte sov runt tio, kom i säng halv elva men nu gav jag upp. Var tvungen att skriva av mig både här och till Anders (som fortfarande är på övning). 

Bakade bullar idag med, riktigt goda blev dem!



Kommentera här: