En smygtitt på vår nymålade hall

Sitter eller halvligger i soffan framför idol, det var inte igår jag såg på det programmet. Och ja vad ska man säga, kanske fanns en anledning till att jag inte sett det de senaste åren!

Idag har jag spenderat halva dagen med en pensel i handen och nu är hallen målad. Ska bättra på två väggar i morgon tänkte jag, man såg lite vitt på vissa ställen. Men färgen då, den blev lite mörkare än vad jag trodde den skulle vara. Men jag tror det blir bra ändå och jag tyckte om den. Nu ber jag till gudarna att Anders tycker om den även om den blev mörkare än vad vi tänkte. Så svårt eftersom vi bara har en lampa i hallen och tror denna färg hade behövt mer ljus för att göra sig rättvis.

Sen resten av dagen har jag gjort med egna müsli. Ska testa den i morgon tillsammans med min yoghurt kvarg. Mumsigt tror jag det kommer bli, eller hoppas.

Jag har nu fått jobb torsdag, fredag och måndag nästa vecka. Vilket känna riktigt bra, på ställen där jag varit förut. Sen hoppas jag och håller alla tummarna på måndag att jag kommer in på högskolan. De skulle underlätta så mycket just nu och min dröm att bli lärare kan påbörjas.

Nu blir de till att hitta någon film i min ensamhet. Är inget fan i att vara själv även om man ibland behöver det så gillar jag det inte. Jag behöver min Anders hos mig för att fungera tror jag, inte haft någon aptit idag alls men har ätit ändå. 

Här ser ni lite av väggen. 



Kommentera här: