I´m home again

Vet inte riktigt var jag ska börja men kan ju säga att jag just nu befinner mig på svensk mark igen, hemma i det gula huset i Trollhättan.
 
Känner mig som en främling i mitt egna hus, som tiden stått still och som jag drömt alltihopa. Men det är bara att titta på packningen som just nu ligger på syrrans golv för att minnas allt.

Jag åkte i fredags förra veckan upp till LA med mina väskor, kunde som tur var checka in två av de stora vilket underlättade allt väldigt mycket. Uppe hos Amanda låg vi vid deras pool hela eftermiddagen, gick en power walk ner till Santa Monica och sen lite trappträning (hidden stairs). Kan säga att mina ben var helt döda efter det träningspasset. På kvällen åkte vi till Cheesecake Factory och åt middag, blev en av favoriterna och sen såklart cheesecake på det. Vi delade mina två favoriter vilket var jätte roligt för då fick jag båda två en sista gång.
 
 
På lördagen åt vi frukost ute vid poolen på morgonen, i shorts och linne, hur skönt som helst. Blev en hel dag på  Venice Beach med solade, badade i havet 3 gånger, lite kallt men inte så farligt, vi volleyboll i den glödheta sanden innan vi packade ihop oss och åkte till ett frozen yogurt place med en massa toppings, ja det blev mer toppings än yogurt typ. Vi tog oss en power walk ner till Santa Monica Pier och sen hem igen, riktigt skönt i solnedgången. På kvällen hade vi mys med film, mat, ost och vin.
 
 
Söndagen spenderas som lördagen, på Venice Beach med sol, bad och volleyboll. På eftermiddagen blev det glass och en tesmoothie typ. Riktigt god var den i alla fall. På kvällen åkte vi til strandpromenaden i Santa Monica och tog lite modellfoton innan vi åkte till den svenska pizzerian i LA. Hur gott som helst och vi båda njöt verkligen!
 
 
Sedan blev det måndag och eftersom Amandas värdfamilj är bortresta så hade vi hela måndagen tillsammans med. Vilket var riktigt kul. Vi åkte bort till Venice igen men denna gång hängde vi inte på stranden utan det var min tur att tagga mig. Blev en pil utsidan höger handled med min egna design på pilen såklart, det kittlades lite lätt när han gjorde den och jag är riktigt riktigt nöjd. Sen blev det shopping, lunch på ett jätte gott ställe där jag åt en spenat lasange med turkey som var helt underbar, lite mera shopping innan vi åt middag, riktigt goda hamburgare blev det. När vi kom hem på kvällen hade Amandas värdfamilj kommit hem så vi pratade lite med dem innan vi gick in till Amandas rum och såg på film och pratade lite.
 
 
Tisdagen kom för fort, alldeles för fort. Det var nämligen hemgång på schemat, flyget till Sverige var inbokat och jag var tvungen att åka hem. Visserkligen har jag känt att det var det jag ville men samtidigt så ville jag gärna vara kvar i LA. Det softa livet, lätt vardag och allt. Så på tisdag morgon packade jag mina resväskor, än en gång och för sista gången detta ävetnyr. Amanda körde mig tll flyget och vi vinkade hej då för ett tag framöver.
 
 
Flyget hem var långt, obekvämt, tröttsamt.. Det var tur att man hade en egen tv så man kunde se på vilken film som helst ibland dem de hade. Blev Hunger Games 2 först och sen Ice Age 3 med en lång sovstund i mellan. Mellanlandade i Frankfurt och hade inte så värst mycket tid på mig där så fick ta det långa steget genom alla gater, upp och ner för några trappor och genom lite mera gater för att sen vara framme vid min gate. Den flygningen gick fort, somnade och vaknade till för att äta lite och somnade om igen. Kände mig som en zombie som gick ur planet på Landvetter. Alla väskorna kom och fort med, ibland ska man ha tur liksom. Att gå ut genom dörrarna och se föräldrarna igen var en härlig, konstig känsla. Hemma men ändå inte hemma, så himla svårt att förklara hur man känner för många av er kommer inte förstå. Men om du gör det så grattis, förstår inte själv ibland riktigt heller så.
 

Kommentera här: