upp och ner vänd kväll

Sitter och gör en backup på alla bilder i iPhoto, som bara är 13500 bilder till min stora hårddisk som syrran ska få ta med sig hem sen. Har ju min lilla kvar här som just nu har ett ledigt minne på 902GB, tror jag kommer klara mig tiden ut här + lite till.
 
Måste rensa lite nämligen så jag kan ladda in bilderna jag tog idag så jag kan ta nya bilder i helgen. Detta med att radera bilder på datorn är jag nämligen inte det bästa på, tänk om jag behöver den bilden eller den bilden. Jag längtar tills jag kan köpa ny dator så kan jag bara spara de bästa bilderna på datorn typ, resten går in på hårddisk 1 och 2.
 
Annars idag har jag stekt pannkakor som jag ska ta med i helgen och i morgon ska jag koka ägg och göra sallader, två sallader blir det + några mackor måste jag också göra. Mycket mat som ska fixas nu men vi försöker vara så ekonomiska som möjligt här.
 
Eftermiddagen gick fort och lätt eller nja lätt kanske inte riktigt, Taylor brände fingertopparna då hon råkade ta i cupcake plåten utan vantar så ajaj på det och det gjorde hela eftermiddag helt upp och ner vänd. Men jag tror hon kommer klara sig trots allt. Cupcaken blev riktigt goda i alla fall och hon gjorde dem helt själv, hjälpte henne inte ett dugg. Hon börjar bli stor nu och jag blir stolt över henne när hon säger att hon ska bli lika bra som mig på att baka, ja jag är bra på att baka. Åh vad jag kommer sakna henne när jag åker, min lilla syster de och jag älskar henne så otroligt mycket.
 
Nu ska jag packa för att sen ladda in bilderna från kameran, ni kanske får ett smakprov sedan, älskar mitt nya hus. Tar grymt bra bilder men personen bakom kameran är ganska bra på att ta foton tror jag med.
 
 

Kommentarer:

1 Johanna Gustafson:

Min tränare blev alltid irriterad på mig när jag gav hästen allt beröm när det gick bra. Han hävdade att utan en bra chaufför blir de inga bra resultat! Jättevacker bild :D

Svar: Det stämmer helt de du säger :) tackar :D
Anna

Kommentera här: