Löpträning och älgar

Godmorgon.
 
Sitter redan med min hemtenta och försöker skriva ner det sista, den är egentligen klar men borde och ska läsa igenom den samt lägga till några meningar i slutsatsen. Sen är det abra att skicka in den på söndag.
 
Annars så är jag stel som en pinne eller mina vader är, går sakta och hasar mig fram över golvet. Jag var nämligen på ett nytt pass på gymmet igår, löpträning och bara uppmvärmingen var jogga lugnt i 3km. Lite uppvärmning på plats i backe (knäböj, höga knän, rumpspark, grodhopp) för sedan intervaller i en backe,  8min och sedan 7 min. För sedan avsluta med 3km jogging tillbaka. Jag var bokstavligen helt färdig efteråt, jag klarade att springa hela tiden, körde mitt tempo i intervallerna (långsammare än alla andra) men samtidigt är det 3 gången jag springer för hösten. Vaderna gjorde rejält ont (spända) i mellanåt och i slutet började jag även känna av i fötterna. Men jag klarade det utan att behöva gå! Jag hittade även en träningskompis som också studerar till lärare på HH, men 4-6 första året. Så vi sa att vi skulle ses nästa vecka med. Känns skönt att ha någon att göra det med som joggar lugnt med en så man slipper jogga själv.
Ska ta mig ner till stan idag med, göra lite små ärenden. Blir nog cykeln för att gå kommer bli för plågsamt, hehe.
 
I eftermiddag när Anders kommer hem tänker vi styra upp mot Trollhättan. Ska bli skönt att komma hem igen nu.
 
Nu ska jag fortsätta med min tenta, den ska bli klar eller den måste bli klar!
 
Mötte förresten en ÄLG på galgberget när jag var där och sprang i tisdags. Jag bara VA? såg ut som en uggla tror jag, trodde inte att det fanns älg här. Men tydligen och den hade lika brottom som jag att dra där ifrån. Efter det så vid minsta lilla brak vände man sig om för att se om de va en älg. Men den drog sig nog bort från berget.
 

Kommentera här: