tentabubblan

Är inne i min tentabubbla men tittar förbi här och säger hej! Hej!
 
Idag har jag arbetat effektivt med allt material inför tentan, en bok och två artiklar har jag sammanfattat och skrivit ner på min lilla fusklapp som vi tack o lov får ha med på fredag. Sen att de bara blev 10 rader från den ena artikeln och jätte mycket från en annan spelar ingen roll. Allt tar upp om samma saker men på olika sätt, lite lätt förvirrande.
 
Mitt i tentapluggandet fick vi reda på hemtentan vi skickade in för tre veckor sen! Jag vill bara skrika högt; JAG FICK VG PÅ HEMTENTAN!! Så jäkla glad blev jag, jag hade tre fel i den, hade glömt stor bokstav på två ställen och bytt plats på två ord på ett annat. Lite små petitesser enligt mig men jag är såååå glad!! :D Vad jag kämpade med den tentan elelr kanske inte, men ville verkligen få vg på den eftersom jag tränar på att argumentera på en djupare nivå vilket kommer gynna mig i kommande hemtentor tror jag.
 
Nu är det en salstenta med essä frågor på fredag, jag är as nervös då jag är rädd att inte förstå frågorna. Spelar ingen roll om jag har koll på allt för förstår jag inte frågan blir det svårt att svara. Och hur ska man hinna med att svara på kanske 3-4 frågor på 5timmar och då skriva en diskussion till varje fråga?! Men det fixar jag, det ska jag bara göra så enkelt är det.
 
I morgon dyker jag ner i tentabubblan igen och övar med en övningstenta med fusklappen.
 
Nu blir det träning igen, var hos sjukgymnasten i morse med.
 
Ha det gött!
 
Från förra veckans träning - bodypump
 

Kommentera här: