sista dagen på vfu

Idag var det sista dagen på vfu för den här gången. Kan inte riktigt tro att det redan gått tre veckor och det påpekade eleverna med när läraren sa att det var min sista dag, "Va? har de redan gått tre veckor!!!" Ja tydligen har det gjort det, jag skulle gärna vilja vara kvar då jag lär mig så mycket mer ute på vfu än i skolan. Men men om tre år så kan jag gå ut på heltid och om jag längtar.
 
Alla uppgifter är även klara från vfu och det känns riktigt skönt. Skrev ut alla i skolan efter jag slutat och det känns både konstigt och en så skön lättnad att slippa sitta uppe sena kvällar för att planera och skriva reflektioner efter reflektioner. Nu är det bara slutuppgiftern i svenskan som ska göras klart men det fixar jag och Nathalie på söndag. Vi ska nämligen göra en projektfilm denna gång angående att vi ska förena barn och skolans textvärdar. Det är väldigt intressant och har varit skönt att slippa skriva en uppsats om det. Lite skönt med varation.
 
Nästa vecka är det sista veckan på svenskan och sen efter påsk börjar engelskan. Jag längtar lite granna faktiskt även om de förta veckorna bara är grammatik, uttal och allt sådant. Så de ska bli spännande.
 
Ikväll blir det tacos ocg mys framför tv. Slappna av det är det jag ska göra!
 
 

Kommentera här: