Hemma i Påsk

Hemma i Halmstad efter att ha varit hemma i Trollhättan under påsk. Det har varit väldigt trevligt att vara hemma och inte göra något, slippa laga mat och diska och ha sig. I fredags gick jag ut och åt med Malin och det var mycket trevligt, vi pratade hela kvällen lång och som ja har saknat henne. I lördags fyllde Sofia år (GRATTIS IGEN) och hon hade bakat en riktigt god (enorm) tårta. Vi var även och hälsade på morfar på dagen och det var underbart att träffa honom. På söndagen var det dags för Anders systers barns namngivelse och det var trevligt, mycket mat blev det och vi rullade hem.
 
Igår fick jag veta att veckans lektioner är inställda pga att vår engelska lärare har råkat ut för influensan. Ja där fick man ett påsklov helt plötsligt. Jag tackar inte nej precis även om jag idag har suttit med engelska boken, pluggat grammatik. Inte det roligaste och lättaste men detta ska gå och då måste jag plugga.
 
Jag har även brottats med busken utanför köksfönstrena idag då jag tvättade alla fönster men just det ena köksfönstret går inte att vända pga en JÄ..A TAGGBUSKE!!! Så jag fick gå ut i busken och tvätta fönstrena från utsidan, kan säga att min rumpa inte tyckte om detta alls!! Men alla fönstrena blev rena utan de som är på ballkongen, för jag orkade inte ta dem idag. Det får bli en annan dag tänkte jag.
 
Nu ska jag återvända till min grammatikbok...
 
 

Kommentera här: