Tenta vecka

Godmorgon, har precis ätit frukost med Anders och ska nu plugga lite innan jag drar till gymmet. För att sedan dra till skolan vid tio för ännu mera plugg. 

Vi har nämligen salstenta på fredag i engelsk grammatik och ja de är som de låter. Skit svårt tycker jag, vissa delar är lättare att förstå medan vissa delar fattar man inte alls. Så det ska jag lära mig tilla på fredag. Allt är möjligt!

Vi fick igår redan på betyget i den projektfilm vi skapade i slutet på svenska kursen där jag och Nathalie jobbade till sammans. Blev ett glatt VG som vi är riktigt stolta över. Projektet gick ut på att jobba med temat film i fem veckor där eleverna själva skulle få göra en egen kortfilm bland annat. 

Annars går livet på i rasande fart, sista delen på engelskan börjar på måndag och sen är det bara 6 veckor kvar till ett välförtjänt sommarlov. Ja jag längtar lite då vi har stora planer till sommaren. En längre resa utomlands blir det till ett ställe där mitt hjärta finns kvar än idag. 

Nu blir de plugg en stund innan gymmet väntar!

Bild från i fredags när vi pluggade!

Kommentera här: