Ett år sedan

Blev jobb hela veckan, heltid varje dag förutom idag då jag först var på en förskola på förmiddagen och sen hem i 40 min, äta och andas lite innan det var dags för nästa jobb. Där jag har varit resten av veckan. Alltid kul att vara på samma ställe och det är min favorit förskola nu. Så grym är den och gillar personalen där. Tur att Anders var ledig idag så han kunde köra mig till andra stället då det ösregnade ute.

Nu tar jag helg och det gör jag med två röda kliande ögon + en hals som kliar och en näsa som rinner. Ja man var ju allergisk ja. Så blir glasögon resten av kvällen, lite ovant men de är riktigt fina + att röda ögon ska vila från linser.

Idag för ett år sedan var jag ju i Kalifornien och i LA hos Amanda. Jag saknar mitt liv i USA så otroligt mycket och värmen. Alla människor som är så trevliga hela tiden, lite annat mot här i Sverige. Saknar att slippa vara allergisk för ett helt år och hade det varit lättare att få jobb där borta så hade jag ( och med säkra ord) Anders med. Då vi båda tycker om USA och skulle gärna vilja bo där. Även om jag helst skulle vilja bo nära familjen och vännerna den dagen vi bildar familj. 

Tänk att det redan gått ett år sedan man nästan kommit hem. Har inte ens varit i Sverige i ett år (undantag Rom i 5 dagar). Tiden går för fort och min Au Pair resa var det bästa jag gjort i hela mitt liv. Så mycket som jag lärde mig, fick erfarenhet av och som jag växte inom mig. Och nästa år blir man 25, hej ålderskris känner jag redan! Tiden går för fort helt enkelt.

Nu bara tankarna kommer och fingrarna skriver, men hoppas de inte var för rörigt. 

Ha en riktigt bra Valborg och helg.

Bild tagen för ett år sedan!

Kommentera här: