2014

Nu börjat 2014 närma sitt slut och jag vill inte riktigt att det ska ta slut. Jag har varit med om så mycket detta året och jag har växt inom mig, skrattat och gråtit , funnit vänner, rest som en tok, jobbat och slitit, blivit solbrun och solbränd.

Tänkte köra en liten tillbaka blick på året som gått.

Januari - firade in det nya året i Las Vegas. Jobbade på som Au Pair, shoppade mycket och var med kompisarna. Njöt av utsikten från huset.


Februari - Köpte min nya kamera. Jag och Frida hade roadtrip till Yosemite Nation Park. Bästa roadtripen ever, jag blev kär i national parken och längtar tillbaka. Hade det gött vid poolen med Catie.


Mars - Sofia kom och hälsade på, gjorde San Francisco och Alcatraz för sista gången. Åkte skidor med värdfamiljen i Lake Tahoe. Tiden som su Pair närmade sitt slut hos familjen Elliott. 


April - firade värdtjejernas födelsedagar innan jag sa ett tårfyllt hej då. Flyttade till San Diego, flyttade från San Diego och till Escondido på en vecka. Livet tog en helt annan vändning i San Diego och den tiden pratar jag inte om för det finna inget att säga. 


Maj - flyttade till LA och in hos Amanda min sista helg i USA. Flyttade hem till Sverige igen. Aldrig mått så dåligt innan. Saknade mitt liv i USA. 


Juni - Var med Malin i stallet. Fick jobb på kusten. Middag ute med kompisar. Flyttad ut till kusten o började jobba. Blev solbrun.


Juli - badade extremt mycket och klättrade i berg som aldrig förr. Åkte ner till Halsmtad och träffade pojkvännen Anders för första gången. Aldrig setts i verkligheten och nu var vi med varandra i några dagar och jag var värdens lykligaste tjej och är fortfarande.


Augusti - Pojkvännen åkte tillbaka till Afghanistan igen. Bara en månad kvar till han kommer hem på heltid. Jag slutade jobba på kusten. Jag åkte till Paris och Disneyland och hälsade på syster Sofia. 


September - Jag åkte till Stockholm och sprang Tjejmilen. Firade min kompis Malin som blev 20 år. Pojkvännen kom hem från Afghanistan och jag pendlade mellan Halmstad och Trollhättan.


Oktober - Jag och familjen reste till Rom för att fira mamma som fyllde 50 år. Jag pendlade mellan Halmstad och Trollhättan. 



November - jag fyllde år. Jag hjälpte min kompis att flytta. Var regnit och trist ute. Jag och Anders firade ett år.


December - åkte till Halmstad ett antal gånger. Fixade inför jul. Var på jobbintervju och fick anställning på Halmstad kommun. Firade jul med familjen.


Ett riktigt bra år har detta varit och jag har rest som aldrig förr. Blir nog inte lika många resor under 2015 som under detta året som var. Men tror att året kommer bli riktigt bra ändå.

Gott nytt år på er!!!

Kommentera här: