Oväder och flygresa

Sitter just nu incheckad på Landvetter men vägen hit kunde vart längre. För just nu ligger det ett stort oväder över Göteborg och Landvetter, en åskcell som någon kallar det. Blixt och dunder på samma gång när vi kom in på Landvetter så blev de strömavbrott. Systemet låg nere och inget hände vid bagage incheckningen. Men tillslut fick de igång systemet och jag kunde checka in min väska och få mitt boardingkort. Nu hoppas jag bara att planet lyfter i tid så jag hinner med nästa plan.

Om några timmar är jag i underbara Paris och sen ska jag äntligen få träffa min syster igen. För länge sedan nu och sist var det i USA när hon kom och hälsade på mig. Många resor har de blivit i år och fler kommer ske med.

De satt en riktigt trevlig man när man går in till inrikesflygen som verkligen var nyfiken på var man skulle. Till Paris, hälsa på systern som jobbar där var mycket intressant. Roligt med folk som frågar vart man ska och så där.

Ovädert på håll, de såg ut som ja vet inte vad, ett stort jäkla oväder som du verkligen inte vill hamna i!

Kommentera här: