Tanke hit och dit

Tankarna går fram och tillbaka, upp o ner och sedan tillbaka o fram igen. Blir lite små galen på dessa tankar men det brukar gå bra att skriva av sig dem. Hoppas det inte gör något!

Jag vill ju verkligen köpa häst till hösten, innan jag förhoppningsvis drar upp till Baståsen. Men om jag ska köpa häst måste jag ha ett jobb snart, har ett möte i maj jag ska gå på. Ett jobb i Oslo, det skulle fungera bara över sommaren så jag hoppas att det kan bli något där, hoppas. För vill verkligen bli hästägare, utvecklas som person, få bättre självförtroende, bli bättre inom ridningen framför allt, känna att jag har ansvar för något(viktigt för mig). Vet att jag kommer bli en utmärkt hästägare, känner det på mig. Men vägen dit är lång, tar ett steg i taget och håller tummarna!

Man ska ju göra det man älskar och ridningen älskar jag ju. Allt som hör till, mocka, gå upp tidigt varje dag, spendera många timmar i stallet varje dag, bli smutsig, blöt, svettig, höra hur hästen tuggar havre/hö på morgonen är bara helt otroligt. Och att känna att hästen är sin egen kommer bli något nytt för mig, men vet att jag kommer gilla det.

Men det finns också tankar som, kommer jag klara av en häst, är jag tillräckligt bra, har jag tillräckligt med kunskap. Om jag får svara vad jag tror så tror jag att jag ahr det. Visst har mycket att lära mig, men mycket kommer jag lära mig när jag blir hästägare.

Nu ska jag behålla mina tankar inom mig för allt kan inte skrivas här.

Nu väntas även maaat, tacooos står på menyn idag!

image description

Kommentera här: