Fårglarna flyger runt mig

Solen skiner och jag sitter på biblioteket med en helt underbar utsikt över Nissan och det flyger fåglar runt om mig känns det som. Två tanter matar änderna med bröd vid strandkanten och jag skulle kunna ägna hela dagen åt att kolla på folk. Men Nathalie kommer om en stund och vi ska jobba med vår projektanskan som vi ska göra som slutuppgift i svenskan. Vi ska spela in oss själva och prata om vårt projekt och ansöka om pengar till det. Det känns som vi kommer komma långt idag och vi har ett riktigt bra ämne med - film. Vilket många elever idag är intresserade av, eftersom det är så lätt att göra egna filmer med mobiltelefoner/ipads. Kommer bara ihåg när jag var i USA och jag pch Taylor gjorde filmer tillsammans. Det var tider det och oj vad jag saknar det asså, au pair livet är något speciellt som bara vi au pairer kan förstå tror jag. Ett äventyr fyllt av underbara vänner och med världens bästa familj kunde året inte blivit sämre. Ibland vill jag bara tillbaka och leva au pair livet igen, det var så lätt och enkelt. Speciellt hos familjen Elliotts. Jag hoppas jag kommer kunna resa tillbaka till San Francisco i år. Tänk i april är det tre, TRE!!!! år sedan jag åkte till usa och hela två år sedan jag kom hem. Vad hände med tiden liksom, tiden går för fort. Catie blir ju 7år till våren och Taylor blir ju 12 år, mina små tjejer är inte så små längre.
 
För att tänka på något annat som hänt så tog jag tåget till Göteborg i lördags och träffade Kajsa och Sabrine, Josefine skulle varit med men blev tyvärr sjuk. Vi hade bokat bord på Pinchos och oj vad gott det var. Asså den maten och de drinkarna asså, helt underbart. Sen att prata om livet med tjejerna var helt fantastikst. Så långe sen vi sågs allihopa, har inte träffat Kajsa sen innan jag åkte till USA. För länge sedan konstaterade vi och nu får de inte gå lika länge till vi ses igen. Efter middagen drog vi bort mot saluhallen och hittade en restaurang där de i källaren var som en Irländsk pub, riktigt mysigt och bra musik. Där satt vi och pratade tills det var dags att gå till tågen. En riktigt bra kväll blev det.
 
Annars så kör jag och Anders igenom alla Sagan om ringen filmerna just nu. Lite varje kväll och åh vad de filmerna är bra. Idag ska vi fortsätta på den andra filmen, någonstans mitt i.
 
Nu kommer Nathalie så får tänka tillbaka på projektet nu.

Min utsikt
 
Från lördagens middag
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hur sjukt är det inte att det gått så lång tid ändå???

2 Johanna Gustafson:

Hur sjukt är det inte att det gått så lång tid ändå???

Svar: Helt sjukt asså!!!
Anna Lindström

Kommentera här: