Min hemstad är i chock

När man fick ett sms av Anders i torsdags förmiddag att det skett en man med svärd skadat flera i en skola i Trollhättan. Min hemstad! Jag fryste till is och ville bara gå in på Aftonbladet och läsa vad som hänt! Var är Sverige påväg?! Vad är det som händer?! 

Tror ingen i Sverige har missat detta och i lilla Trollhättan. Min hemstad där jag växte upp och har familj och vänner. Är så hemskt och svårt att förstå. Hur kan man göra något sådant. Det förstår inte jag. Visst man kanske inte tycker om alla människor men man kan hålla det inom sig och inte gå och mörda en elev och en elevassistent och skada två till. Det förstår jag inte. Varför? Alla människor är lika mycket värda oavsett hudfärg, från vilket land man kommer ifrån eller om man är tjock eller smal.

Satt hela eftermiddagen och följde allt som händer och alla presskonferenser. Sen på fredagen fick vi i skolan ta upp det med eleverna då de var helt skakade över vad sol hänt. Helt ofattbart och hur ska man som lärare hantera detta!? Det pratade vi mycket om, vi vfu studenter.

Den 22 oktober kommer bli en dag man kommer minnas. 

Kommentera här: