Vi firar mycket i november

November - månaden som jag blir ett år äldre i, vi firar fars dag samt så firar jag och Anders våran två års dag. Mycket firande blir det. Jag bokade precis ett bord på en restaurang här i Halmstad och ser fram emot att gå dit. Ett nytt ställe som vi ska testa, fast jag har varit på ett motsvarande i Göteborg.
 
Sista tentan i denna kurs ska in med och sen direkt efter början svenska kursen, ingen vila här inte. Men har nästan alla böcker, ska låna en från en kompis så får eventuellt låna den från bibliotket tills jag kommer hem och kan hämta den. Ska bli kul med ny kurs tycker jag och känns skönt att ha fixat alla böcker som behövs för hela hösten redan. De kostade men känns skönt att veta att man har dem här hemma när man völ behöver börja läsa dem.
 
Annars var vi på Liseberg igår med resten av halva göteborgs befolkning kändes det som. Och parkeringen ska vi inte ens prata om, det var ishockey (frölunda-brynäs) och så en jätte stor loppis. Så det tog ett tag att hitta den där parkeringen och vi båda svor kan man säga och var nära på att ge upp. Men Liseberg blev det och det var väldigt trevligt, vi vann lite choklad med, två chokladkakor från Marabou. Det var fint med alla pumpor men de kunde dekorerat mera tyckte vi båda. Men bra för en första gång i alla fall. Dock var alla biljetter till skräckhuset slut vilket var lite synd.
 
Idag är det plugg dag + laga mat dag. Första delen av sista tentan ska in på tisdag så nu är det sista rycket här! Sen ska vi testa och laga något nytt, getostfylls kycklingfile med potatisgratäng. Det låter så gott så man dreglet bara rinner. Men det blir dagens middag och lite matlådor på det förhoppningsvis.
 
Nu ska jag återvända till min tenta...
 
 

Kommentera här: