En ovanlig fredag

Äntligen fredag och idag har jag rensat ut onödiga papper från UVK kursen och stoppat ner allt i min papperslåda. Det som är kvar ska sättas in i en pärm men de tar vi längre fram. Min låda fungerar jätte bra så länge tycker jag. 

Sen har jag förberett för svenska kursen, fått ordning på alla inlämningsuppgifter och redovisningar vi kommer ha, en varje vecka. Sen att vi ska läsa 9 olika böcker de två första veckorna är helt galet, som tur är det inte hela böcker utan vissa kapitel men ändå. Så på söndag ska jag läsa två kapitel i tre olika böcker som vi ska ha gjort tills på måndag. Om jag hinner tar jag även tisdagens böcker och ev onsdagens när man ändå håller på. Men vi får se hur mycket jag orkar.

Cyklade en sväng till min vfu skola och hämtade min bedömningsblankett och är nöjd. Längtar redan till nästa vfu och att få utvecklas ännu mer som lärare. Det roligaste att komma tillbaka var att både elever i ettan som jag var i några dagar och i min klass kom fram och bara ååå Anna!! Man blir så glad då, att de kommer ihåg en liksom. 

Sedan tog jag en tur till scrapbook affären och åh vad jag älskar den. De har fått in en massa jul stämplar och skulle kunna köpa allihopa. Köpte några men blir nog en sväng dit om några veckor igen. Jag har saknat att ha en riktigt bra scrapbook affär där jag bor, då jag hade en i USA och nu har jag fått en!! Lycklig!! Den dagen vi köper ett hus vill jag inreda ett pysselrum och ha plats med allt!

Imorgon firar vi två år tillsammans och tänk att de var två år sedan som Anders frågade om jag ville va hans tjej. Då satt jag på andra sidan Atlanten och hela USA i min säng i Tiburon och blev hur glad som helst. Vi hade några dagar innan skypat för första gången och jag minns det så väl, jag var så nervös. Men det gick ju så bra och jag har varit fast sen dess, blev helt kär i honom första gången jag såg honom. Kärlek vid första ögonkastet var det verkligen. En bild som var gammal, mörk men de ögonen var och är de finaste ögonen. Så mystiska, fina och helt underbara. 

Tänk att två år senare sitter jag i hans soffa i våran lägenhet i Halmstad. Jag flyttade in mer eller mindre direkt när han kom hem från Afghanistan. Eller blev ju lite grejer först och sen mer och mer grejer. Nu bor ja här och studerar till lärare och jag älskar livet!



Kommentera här: