8km bergsklättring

Äntligen är man ledig och idag ska jag inte göra något. Slappa hela långa dagen vilket behövs efter fyra dagar bergsklättring och speciellt efter igår. 

Igår tog i oss nämligen till Öbergs tånge, vägen dit är 4km ren bergsklättring, hoppa över raviner, krypa under stenar, klättra upp och över sneda mer till omöjliga stenar att ta sig över och ta sig förbi en snårig skog. Där ute finns två skatter till geocachingen och en i en grotta. Den var svår att hitta och låg bra gömd under en sten bakom en halvt rasad vägg bredvid några spindlar som var grymt äckliga. Men vi hittade den och det är det som betyder något.

Sen skulle vi ta en till på utsidan Öbergs tånge och vägen dit var då inte lätt. Klättra över stenar som var nästan mer eller mindre omöjliga att ta sig över. Upp och ner för några bergsvägar och till slut hittade vi våran geocaching.

Vägen tillbaka var minst lika spännande då ingen av oss hade vatten med sig, solen gassade. Både jag och Linn var näst intill svimfärdig och sen gick vi lite fel men efter lite letande och klättrade kom vi ut på samma ställe där vi kom ifrån när vi klättrade dit. Så 8km bergsklättring, 3,5h var vi ute och när vi kom tillbaka var vi tre helt slut, orkade knappt prata. Men vi klarade av att stå på benen hela vägen och visst fick man några till skrapsår och småsår till samlingen men vi lever och mår bra.

Igårkväll jobbade jag som vanligt och för en gång skull var det mycket att göra. Räkafton kommer vara den jobbigaste kvällen under veckan men nu har jag bytt mina lediga dagar så nu är jag ledig måndag och tisdagar i stället. Känns bra då det är mest tryck på fredagar o lördagar. 



Kommentarer:

1 Sofia:

Hur kan man inte ta vatten med??? :|

Svar: Ja för att man ville ha båda händerna när man klättrade liksom ;) hehe men dålig ide!!
Anna

Kommentera här: