saknaden av hästlukten

Kände att jag behövde lite häst på bloggen nu, har hästabstinans och jag saknar det. Saknar att hoppträna, dresssyrträna (då har det gått långt), saknar att rida ut med bästa kompisen. Saknar att vara i stallet tidig morgon och bara lyssna när hästen mumsar i sig havren och tuggar i sig hööt. Bara att stå och mysa, trycka in näsan i pälsen och bara andas in, det saknar jag.
 
Har en plan när jag kommer hem, ska bli hästägare så är det bara. Vet en häst jag skulle vilja köpa men får se om det går, tar en dag i taget. Långt dit!
 
Blandade bilder!

Saknar Genal något enormt, fina tjejen som jag hoppas står kvar på Bergahästen när jag kommer hem nästa år. En av anledningarna att komma hem, till henne igen. Dock är ju hon inte min men vad gör det om hon ändå står kvar i stallet!
 
 

Kommentera här: