Glad påsk!!

Det kom förbi tre små tjejor utklädda till påskgummor i morse, galet söta var dem och ett fint påskbrev fick vi av dem. Det är så roligt att se att dagens barn klär ut sig, målar påskbrev och går runt i kvarteret och delar ut påskbrev. För det var något jag gjorde när jag var liten, att sitta flera veckor innan och måla påskbrev för att sedan vika ihop dem snyggt, bli sminkad av mamma och gå omkring i området och dela ut påskbrev. Något som jag lätt kommer göra med mina barn den dagen jag får några.
 
Jag har även tänkt, kanske lite för mycket men tänkt i alla fall och jag ska börja se allt som positivt, allt familjen berättar till mig ska jag ta positivt, inte ta allt negativt och hotfullt mot mig. Är en sådan person som lätt gör det, så nu vet ni det. Är riktigt jobbigt och har problem med det, men jobbar på det. För familjen skickade ett mail till mig och berättade om tjejernas födelsedagar som kommer vara i början av april innan jag kommit och det första jag tänkte var att detta låter bara argt mot mig medan jag vet att hon bara berättade det för att vara trevlig och omtänktsam. Jag måste se allt som positivt men ibland är det svårt och det är svårare om man haft problem i skolan. För då vill man inte säga något, man stänger in det i sig själv och låter ingen få veta hur det egentligen är. Man tar allt negativt på något konstigt vänster men nu är det ändring på det. Från och med nu ska jag ta allt positivt, tänka positivt. Du kommer hamna hos världens bästa värdfamilj, du är riktigt snygg och har en platt mage, du är riktigt snygg i håret. Jag är bra på att stötta andra men när det kommer till mig själv är jag mindre bra på det. Nu fick ni veta lite hemligheter om mig där en sånhär solig långfredag.
 
Idag kommer även släkten hit, vi ska fira syster yster som fyllde år i tisdags. Ska bli trevligt.
 

Kommentera här: