Drygt att vara sjuk!!

De är drygt att vara sjuk, när man inte orkar mer än att sova, ligga i soffan o förflytta sig mellan rummen. De är min vardag just nu. Håret ser ut som jag vet inte vad o är uppsatt i en två dagar gammal fläta, eller borde man ens kalla de fläta. Glasögonen sitter på sne då de skaver bakom öronen, har inte alls van att gå i glasögon så här mycket. Linser är min grej. Kroppen värker o jag rör mig som jag vore 80, huvudet dunkar o febern kommer o går. Fryser sedan jätte varm o tillbaka till fryser igen. En dusch vore skönt om jag orkar ta mig ner för trappan och sedan upp för trappan igen.

Fick lite sjukpiller av mamma på förmiddagen, två tablettaskar, pim pim o zoo. Godis är alltid gott när man är sjuk och tala inte om glass. Den bästa medicinen av allt!

Nu när jag väl sitter vid datorn, får jag ta o kolla mejlen. Vem vet vilka mejl man kan ha fått på två dagar.


Bild: Från 2010!

Kommentera här: