Rolig sammanfattning av året

Den här listan hittade jag på en blogg jag följer. Tyckte att den kunde vara lite rolig att göra. Självklart kommer det även en sammanfattning med bilder månad för månad, precis som vanligt. Men det börjar jag med först i morgon.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Åkte iväg som volontär till en liten by utan vatten och el i mitten av Tanzanias högland.

Höll du några av dina nyårslöften?

Både och, kommer dock inte ihåg vad jag hade förra året men årets nyårslöfte blir i en större grad.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i  år?

Nej, inte vad jag vet. Vet en som fick barn men vi är inte riktigt nära kompisar längre.


Dog någon som stod dig nära?

Nej och det samma gäller för 2013 hoppas jag!


Vilka länder besökte du?

Tanzania, mellanlandade i Amsterdam så om de räknas Holland :)

 

Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?

Jobb och Pengar!


Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Alla datum mellan 13mars till 8april – Volontär i Afrika och 20 oktober då jag blev 3 i en fototävling.


Vad var din största framgång 2012?

Att våga åka iväg som volontär till Afrika, bo och leva mitt ute i ingenstans utan vatten och el, att inse att vi har det väldigt bra i Sverige och att få en annan uppfattning av vad som händer runt om kring en. Men även att få komma 3:a i TTELAS fototävlning.


Har du varit sjuk eller skadat dig?

Åkte på en rejäl förkylning i våras och blev mer in till sängliggande i en hel vecka. Annars har små förkylningar kommit och gott.

 

Bästa köpet?

Mina mörk röda/lila byxor och min ryggsäck som jag hade till Afrika.


Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder helt klart!


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Japp, allt som hörde till Afrika gjorde mig glad, mina kompisar och att hästarna kom in i mitt liv igen.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om  2012?

Uncover med Zara Larsson och Gangnam style.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Tror jag var gladare!

 

Hur tillbringade du julen?

Jag tillbringade julafton med familjen och pappas sida av släkten hemma hos oss. Juldagen firar vi med mormor och morfar.


Blev du kär i år?

Tyvärr inte, förväntar mig att nästa år ska bli bättre, snälla!


Läste du någon bra bok under 2012?

Jag har läst många böcker i år som varit okej, kommer inte ihåg alla men en som varit grymt bra är Mitt perfekta liv av Sarah Dessen.

 

Favoritprogram på TV?

Criminal Minds, CSI och Greys Anatomy.


Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

En rosa iPod!


Något du önskade dig men inte fick?

Ja de är det alltid.


Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

På min födelsedag åt jag och syrran en mycket god tårta, såg på Criminal Minds avsnitt och hade allmänt jätte gött.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Det finns det alldeles säkert men gjort är gjort och bara att tänka framåt och på nästa år.


Hur skulle du beskriva din stil år 2012?

En konstig blandning, mörk, väldigt svart och grå, hade min färgklick i somras då det blev mycket vitt och min underbara färgglada kjol.

Vad fick dig att må bra?

Familjen, vännerna och hästarna.

 

De bästa nya  människorna du träffade?

Alla underbara personer jag träffade i Afrika, synd att man inte ses så ofta bara.

 

Kommentera här: