Fredag då!!!

Äntligen fredag eller vad ska man säga. Jo men de är sant, alla älskar fredagar. Sista dagen i skolaveckan, kanske sista dagen på jobbet och sedan kommer en välförtjänt helg. Älskar helger, mys med familjen, kompisarna, kanske en utfylkt till skogen med picknickkorgen med sig, en utgång till någon nattclub, kanske är bjuden på kalas. Ja vad helgen har att erbjuda vet man nästan aldrig.

Min helg kommer bestå av kompisar, myskväll med bästa kompisen, utgång med några kompisar (troligtvis), födelsedagsmiddag hos mormor och morfar på söndag. Ja och en del klädpanik, vad ska man ha på sig. Hur ska håret va och hur ska man sminka sig. Ja de frågorna dyker alltid upp så fort man ska gå ut. Men de brukar bli bra, efter lite trårar.

Färgade håret igår kväll, därav uppdateringen. Blev en del tårar eller mycket. Älskade verkligen mitt hår innan, den ljusa färgen men en utväxt på två-fyra cm vill man inte ha. Så hittade en jyllenbrun färg som var skit snygg, den var ljusbrun o snygg. Men det blev mörkt, inte svart men nästan tycker jag. Blev så arg för man ser inget av det där jyllenbruna håret. Så bevsiken blev man och jag själv tycker inte att ja passar i mörkt hår, vill ha ljust hår. Men mamma tyckte det var snyggt o pappa förstod inte varför man hetsat upp sig o låg i sägen när tårarna strömmade ner för kinderna. Men hallå vi tjejer e sådna. Gråter för att håret inte blir bra, om nageln går av eller gud vet vad. Så reseten av kvällen spenderades i mössa och luva.

Men nu i morse när jag tittade mig i spegeln såg de inte så fult ut, ja överlever ett tag med andra ord. De e inte snyggt men inte fult heller. Tycker inte om det och de kommer jag inte göra heller. Men får se om ja färgar om det, i så fall hos frissan. För att göra de ljusare hemma - brukar resultera i mörkare hår för min del. O mörkare hår vill ja INTE ha.

Men igår tordag på dan gick jag till stan för att möta upp mamma efter hon slutat jobbet. Tog med mig kameran och fotade vid tågbron, de blev nog en del bra kort.




Och här är min nya härfärg. Och ja den är mörk och jag tycker inte alls om den!!!
Vet inte om man ser skillnaden så mkt, men de var den bästa före bilen jag kunde hitta.

Kommentera här: