6. Vad jag gillar att göra!

Vad jag gillar att göra, det är mycket men ändå så lite. Gillar kan definieras som många olika saker, som tycka om, värdesätta, digga, uppskatta. Men vad när kan man säga att man gillar att göra något!!!

En sak jag gillar att göra är att vara i ett stall, lukten, miljön, hästarna. Allt som har med ett stall att göra är bara så mysigt och jag älsar det. Att bara hålla på i ett stall, fixa hästarnam se till så att det blir rent och snyggt. Bara mysa med någon häst, krypa in i boxen där favorithästen står och sitta där och bara studera den, de kan inte bli bättre. Till stallet hör då ridning, de är det bästa jag vet. Att bara skritta en sväng barbacka i kvällssolen, önskar att jag fick göra de varje dag. Slita häcken av sig under ett ridpass och nå de målen man vill med passet. Känna vinden i håret när man galopperar fram över ängarna. Känna hur hästen sträcker ut sig och ögonen fylls av tårar. Att se de där 120 hindret tona upp framför en, känna hur hästen trampar av och man flyger tillsamman över. Det är det bästa jag vet att göra!!


Bastis - det mysigaste stallet!


Visst det finns mer saker jag gillar att göra, de kanske ni får veta någon annangång!!

Kommentarer:

1 emelieeriksson:

hänt i dag då? :)

Kommentera här: