Ridvecka!!!

Denna vecka har ja ridit massa känns det som. Och förlåt att ja inte har bloggat på senaste men de har varit mycket, de är fortfarande mycket men nu har ja en ledig helg.

I måndags som sagt red jag gymkana på Sulan. Bara jag o Jeniifer då men de e rätt gött de. Ja som sagt gick lektionen super bra o allt flöt på. Sedan hade de ramlat ur en pinne ur en hink (vi skulle ta en pinne i galopp ur hinken) så ja fick hoppa av. Tänkte då hoppa upp i trav, misstaget, då ja hamnade på mage o studsade lite för mkt o sedan kom ja upp men nog framför sadeln, men hur som helst stannade sulan o ja flög av framåt o landade på baken. O sedan började ja skratta så när Rickard frågade om ja var okej bara ja skrattade o sedan skrattade vi alla tre. Hoppade sedan upp som vanligt o fortsatte sedan lektionen som vanligt. Men de va skoj!!

Sen i tisdags red jag med på hopplektinen på Molly, åå vad jag gillar den hästen, perfect för mig, på henne kan ja hålla om med skänklaran utan att hon sak dra iväg i värdens fart. Fick några stopp men de var helt mitt fel för ja var mer koncentrerad på att räkna galoppsprång så ja glömde inneskänkeln. Dumt av mig. Men nu vet ja de så men resten gick jätte bra.

Sen igår torsdag fick ja rida med på en russlektion som red dressyr, jag red Robin, stor häst. Och jag hade halva ridhuset för mig själv. Rätt gött, ja skulle få han att gå frammåt och leda med innetygel o trycka med inneskänkel o ta fram ytterhanden o inte trycka med ytterskänkel, väldigt svårt men ja tyckte de gick super bra. Han har en så go galopp asså framåt men ändå så otroligt snäll. Han gillar ja, om ja ska ha en häst ja den vara som Robin, känslig men inte för het. Kommer faktiskt sakna han sen även om han e som en marddröm i stallet, bits o sparkas.

Lite av min vecka de, bjöd annars på tårta i tisdags efter lektionen då ja åkte av förra veckan. Sen igår hjälpte ja även till när en hästtransport hade nästan kört ner i diket utanför stallet på vägen, halt så bilen kunde inte komma upp för backen men vi fick ur hästen efter lite om moment.

Sen har Jennie åkte hem igen, åker hem över helgen. Men nästa helg jobbar vi båda så de känns bra. Ebba kommer i morgon oxå, kanske blir en o annan vända Superstress. Sista gången ja ser henne innan ja åker hem.

De känns konstigt, trivs ju så jäkla bra så de känns jätte konstigt att åka hem då. Men ja vill ju jobba o tjäna pengar. Så de e svårt, men ja väljer rätt tror ja.

Inga hästar att pyssla om, inga mysiga stunder med katterna, inga goa kompisar, inga shettisar att fodra. Inget stall att gå till när ja vill. Ingen hopplektion, ingen gymkanalektion - hur kommer ja överleva??!!

Men har en vecka kvar här. Och jag kommer njuta varenda dag, bara att mocka kommer ja njuta. Ta vara på allt o göra det till den bästa veckan någonsin. Kan ju hoppas på de i alla fall.

På söndag kommer de en ny tjej, Sara. Hon ska vara här i 5 veckor. Trevligt med lite mer personer i stallet. Allt borde gå ännu snabbare då, eftersom jag kan allt utantill o Jennie kan väldigt mycket. Men har nog mkt kvar. Vill att de ska kännas tryggt att lägga över jobbet i deras händer. Så jag vet allt blir bra och ingen glöms bort.

Ne nu ska ja avrunda mig lite, behövde skriva av mig lite.

Hoppas ni får en bra helg, ja ska till Västerås i morgon o träffa underbara Zandra =)

Sen kanske de blir ett äventyr på söndag...säjer inte vad än..

Kram på er!!

Kommentarer:

1 sofia:

japp jag tror att vi är syskon :P älskar verkligen den låten... saknar dej massor men vi ses snart :) kraaaaamm

2 Anonym:

Shu tjejen! fin blogg du har.



Just nu på min blogg kan du få del av massa bilder, smoothie tips, och video inlägg, och nya låtar som jag har gjort. jag är både rappare sångare proddare och dansare, tycker du ska ta en titt in och se vad du tycker om bloggen.. peace love <3



wwww.nattstad.se/aybaybayblog

Kommentera här: