Tapet!!

Dagen har varit helt okej, gjort de jag skulle göra. Vilket var söka lite jobb, sortera bort trasiga vantar som ja använde på Bastis, de var en hel del vantar. Sen rengjorde jag mina skor, gummistövlarna + mina jodphurs från mountain horse. Nu ska de bara inpregmeras o sedan är de som nya. Hittade dock ett jack i den ena skon, mitt uppe på typ. Hoppas bara jacket inte e för djupt. Men de tror jag inte i alla fall.

Nu ska jag bara köpa mig ett par nya chaps, i läder denna gången. Min ena dragkedja har gått sönder, den går att dra upp men själva de man drar i har lossnat. Hoppas ni fattade vad ja menade.

Den silvriga plattan med ett runt hål i och själva fästet där den sitter i har lossnat. Om bara själva handtaget hade losnat så kunde man satt dit en säkerhetsnål o dra i men de går ju inte nu.


Sen behöver ja ett par nya ridbyxor, då mina favoriter från Everest har gått sönder. De har varit sänder länge, dragkedjan gick sönder helt men ja anväde de i alla fall. Men nu har de börjat gå upp i skrevet typ, är en massa små hål o sånt. Vill inte precis att de ska gå sönder där när man rider. Så får hitta ett par nya. Då stadium slutat med sitt hästsortiment (dåligt) så får jag leta på andra stället.

Hööks tror ja de blir, de har 15% på alla ridbyxor nu så vill dit i morgon med mamma, men ska betala dem själva. Kanske till och med blir två par om ja har lust. Och ett par chaps.

Har ju ett par från mountain horse som är riktigt bra men de är helskodda vilket är grymt bra och jag älskar dem. Men vill ha ett par mer stallvänliga ridbyxor. Sådna man kan böja på knäna o sätta sig på huk i utan att de stretar emot. Och ett par som kan bli sketna utan att de gör nått.

Nu till rubriken Tapet, jag följde med mamma o pappa när de kollade på tapet. De ska tapetsera om vardagsrummet, så jag gav lite smakråd. Hoppas de tyckte om mina smakråd. Spelar egentlgien inte så stor roll men vill att vi ska få ett snyggt vardagsrum med en o samma stil. Tror de dock kommer bli svårt.

Har sådan lust att flytta hemifrån också och bosätta mig i mitt drömhus o renovera så jag vill ha det. Längtar tills den stunden kommer. Stå där o tänka på vilken tapet som passar bäst eller ska man kanske måla. Ja eller ska man sätta in en fotobild som tapet. Vilka färger ska man ha (vet redan de) men var ska man ha den färgen o hur ska man få allt att passa ihop. Många tankar där. Dock tror jag att de är ett tag kvar men man kan väl drömma.

Nu ska jag fortsätta drömma lite..

Ha de gött kram kram


Bilder: Google

Kommentera här: