Onsdagen var ett kaos!

Ja gårdagen blev inte riktigt som planerat. Sjuka hästar vilket gjorde att vi fick ta tempen på alla 30 hästar innan de skulle fodras. Sen skulle de gå i nya hagar så hö/ hösilage ut till dem och fylla på vatten. Sen flöt dagen på som vanligt, vi hann med de mesta som skura vattenkoppar/krubbor, fylla på vatten i utestallet + shettishagen, mocka, sopa, gå emd Lorden 10minx2 + ordentlig rykt på han.

Sen började lektionerna och jag o Louise skulle hålla första lektionens teorilektion - hästens delar. De gick nog bra även om vi tittade i boken mestadels så förstod eleverna och vissa kunde mer än andra. Men de gick bra tyckte vi och de tyckte även en tjej som heter Maja.

Sen plötsligt hände något mycket allvarligt, en tjej blev biten av Robin, en sur häst som bits o sparkas. Jag bara fort under med kallt vatten och när ja stod där med henne vid kranen och såg att halva tummnageln + allt som va bakom nageln, alltså köttet var borta, ja bara; måste ha bomull nu!!! Så vi fort in i klubbstugan och som tur va hade en mamma till ett annat barn kommit så hon hjälpte mig med att hitta vattenlösning o lindor o sånt. Sen satt hon den lilla tjejen med sitt huvud i mit knä o stor grät o ja tröstade henne så gått ja kunde o sen fick vi gå o spola rent såret, och som tur va blödde det inte lika mycket.  Vi lindade om och efter en stund kom hennes pappa som körde henne till akuten. Det kändes som allt hände så långsamt, men de hände kanske bara på 10-15 min. Äckligt var det men de kopplade ja bort, de var bara att få det lindad o omplåstrat o trösta henne som fanns i mitt huvud.
Fick reda att hon hade haft vantar på sig och i vanten låg resten av tumnageln med allt bakom, jätte äckligt men om vi hade vetat de kanske de hade gått att sy på den igen. Men man vet ju aldrig.

Sen gick ja ut i stallet igen och louise komentar var då: Du e likblek i ansiktiet!!! Ja bara okej jaja, typ. Så efter de gjorde vi inte så mycket. Sen vid kvart i åtta skulle jag rida på e häst som heter Comet. Stor tycker ja men han e rätt liten ändå. Lektionen gick sådär, han var rätt svår tyckte jag att forma o allt. I nedsittningen skumpade ja mest runt men i galoppen gick det bra tyckte jag.

Idag torsdag har de känts skit igen. De e därför ja måste skriva av mig lite vad som hänt för att få mitt huvud på andra tankar. Måndagar o torsdagar e skit, har ingen motivering alls till att jobba, mockade idag hos shettisarna själv och de tyckte ja va lite små kul för ja ville verkligen att de skulle se bra ut. Men resten har känts dåligt. Känner på ett sätt att ja inte kan skriva av mig allt här heller. Vill men de går inte, vet ju inte vilka som läser denna bloggen och så.

Men nu ska ja avrunda mig, börjar om en kvart igen...orkar inte egentligen mer men måste väl.

kram på er ni som orkade läsa allt

Kommentarer:

1 sylvia:

Bra kämpat Anna-vissa dagar är upp och vissa är ner

2 Malin:

du verkar ha rätt spännande dagar ;)

Kommentera här: