En till vecka!

Nu var det en vecka sedan jag skrev, men det känns som ännu längre. Har inte haft varken tid eller lust att blogga denna veckan som varit. Men en kort sammanfattning av det som hänt:

I söndags kom en praotjej som skulle vara här en vecka, rätt skönt med lite hjälp.

Sen i måndags gjordes de vanliga och sen på kvällen red jag i gymkana lektionen, kunde inte hoppa upp på Sulan utan stigbyglar men det gick en gång på Jalle som är en B-ponny och Sulan är en C-ponny. Men testade att hoppa av o upp i trav och det var så mycket enklare för då sprang du ju med hästen och kunde ta stats och hoppa av jämnfota o så. Det var riktigt kul men knät e ju fint blått på insidan eftersom den tar i sadeln varje gång.

I tisdags hände det inte så mycket. Var klara med allt väldigt fort vilket e ovanligt. Men kände ändå att ja stressade super mycket.

I onsdags gick dagen bara bra, allt flöt på och sedan fick jag rida med på en lektion. Hade Robin, en stor häst, det gick bra men har lite svårt att ha kvar fötterna i stigbyglarna bara. De mest åker in o ut. Men men allt e man inte bra på.

Sen i torsdags var jag trött o det kändes som jag bara ville gå o lägga mig. Inget funkade för mig och jag gick mest om kring o var jätte trött o hängig. Började bli förkyld oxå.

Sen i fredags jobbade jag bara halv dag, då till halv tolv. Riktigt skönt var det. Sen satt ja vid datorn/tv. Så på idol i min ensamhet.

I går, lördag, åkte jag med Sanna och Ebba till Ica Maxi i Västerås för att hjälpa till vid ponny-ridnignen vi skulle ha. Lastade Bam bam o Arne och sen bar vi iväg på en igen snöad väg. Men vi kom till Västerås utan bekymmer även om vägen var halkig och de bildades en enorm kö bakom oss eftersom vi bara körde i 60 på en 100 väg, men eftersom vi hade en hästtransport så var det bra att ta det lugnt. Där mötte vi upp Julia, Sara, Gabby o Vendela som vi hade hämtat upp i Sura. Sen mellan 12-15 var det ponny ridning och snöade gjorde det, skit kallt var det men vi gick där fram och tillbaka, Sprang in i värmen när inga barn var där. Det var riktigt kul att vara med på det. Sen lastade vi in dem vid tre och gick in på maxi för att handla lite jag o Sanna. Köpte lite saker till jul, filmen; Dumbo och lite mat. Men inget godis.

Sen när vi kom tillbaka till stallet lastade vi ur dem, gjorde i ordning transporten och så. Sen gick jag o Ebba ut med Sannas tre små söta underbara hundar. De sprang omkring ute i snön o gud va vi skrattade.

Sen hade Ebba stallet och jag gick in. Sen när Ebba kom tillbaka från stallet satte vi oss och spelade Stress och Super stress. Två kortspel osm är as roliga. Det blev en riktigt rolig dag kan man säga.

Idag har ja sovit, kollat på Dumbo, chattat med olika personer. Spelat super stress med Ebba på hennes rast. Annars har jag inte gjort så mkt. Ska snart prata med pappa tror jag.

Ha det nu gött

Kraam Kraam

Kommentarer:

1 Sabrine:

Sv: Tack vännen<3<3

2 Sabrine:

Sv: Åh mitt hjärta<3 JAG SAKNAR ALLT MED DIG!!!! Alla stunder! <3 Måste prata någon dag<3<3 :)

Kommentera här: