Lördag!!

Lördag då och vecka 9 närmar sig med stom steg  och ute håller snön på att töa bort - vilket är jätte bra men redan har gigantiska vattenpölar bildats och jag längtar inte alls att gå till bussen på måndag morgon. vilket väg ska man välja tro, den längs stora vägen eller ibland husen, risken finns ju att trottoarerna inte är plogade och man måste gå på vägen, det jag gjort den senaste tiden dock men då har det varit snö och nu blir de slask så risken finns ju att man blir nedskvätt och det vill jag verkligen INTE bli men den ibland husen är en omväg och tar längre tid enligt mig, kanske 1-2minuter längre, men är det bättre tro..har som tur en till dag att fundera ut det.

Var på stan i morses och lämnade in mina glasögon för de har lossnat en bit från glaset - fick dem förra veckan så, billiga så:/ men de borde hålla tycker ja.. men sedan köpte jag en kokbok på åhlens på rean och igår köpte jag (pappa) två hästböcker, hästhandhållning och så sköter du om din häst - riktigt bra böcker - har bara tittat igenom dem och ska börja djupläsa när ja har tid:D måste även titta i Ridlära om digonalsluta som vi ska börja göra på måndag, skit svårt verkar det och bara slute e rätt svår så:/ men de går nog bra hoppas ja på:)

Sen tittade jag även på gummistövlar men de hade inte dem i min storlek:( vi får åka ner någon annan dag o se om de har fått in för jag älskar dem så jäkla mkt.. för gummistövlar lär behövas när man går till bussen o till skolan för de är redan som sagt var gigantiska vattenpölar och gå i slask e inte kul, så får skaffa mig ett par vattentäta skor, kanske man ska börja använda ridskorna, de är i alla fall vattentäta, haha

Övningkörde från stan till överby också, de gick la sådär, blev många kärringstopp lite här o där, hatar att behöva stanna ju, men men bara att kämpa vidare ju.

Nu sitter jag med rapporten, mamma har läst igenom den igen o den verkar bra enligt henne men den är långt från klar, ska försöka skriva klart genomförandet denna veckan så jag kan börja med diskussionen på måndag/tisdag.

Men nu ska ja vila en stund, göra i ordning kamrorna till i morgon för då blir de stallet med den bästa<3,  kanske ta kort på sandokan o sabrine:D busbilder på sandokan till josefin såklart också:D läääääängtar men hoppas de inte regnar bara:/ men men

Ha de underbart för det ska ja ha:D

Bild på den bästa o en av de bästa hästarna<3

Kommentarer:

1 Sabrine:

DU ÄR BÄST VÄNNEN<3

2 sofia:

du kan ju provgå imorrn/idag, sötnos

Kommentera här: